Urząd Gminy Naruszewo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.naruszewo.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy w Naruszewie
Mariusz Piątkowski
Urząd Gminy w Naruszewie
Naruszewo 19A, 09-152 Naruszewo
telefon: 23 663-10-51 wew. 25
e-mail: m.piatkowski@naruszewo.pl
Zgodnie z zapisami ustawy, do zadań koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:
podwyższony kontrast; • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie; • mapa strony • możliwość zmiany szerokości strony; • na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W miarę możliwości będziemy poprawiać źle opracowane dokumenty tekstowe oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Mariusz Piątkowski
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Do budynku prowadzą dwa ogólnodostępne wejścia: wejście główne z frontu oraz wejście tylne z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. Sekretariat znajduje się na parterze budynku, pokój nr 3.
Tak
Tak
Brak
Tak
Nie
Przed budynkiem znajduje się parking, w tym dla osób niepełnosprawnych.
Możliwość wejścia z psem asystującym w uprzęży oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego.
Brak
Tak
Obsługa osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się – posługujących się polskim językiem migowym (PJM) lub systemem językowo – migowym (SJM) – po uprzednim umówieniu terminu wizyty.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025